Co přispívá ke spokojenosti učitelů přírodovědných oborů?

Data ze studií PISA z roku 2015 ukazují hned několik zajímavých faktorů.

Spokojenější se svým povoláním jsou učitelé přírodovědných oborů, kteří se pro učitelskou kariéru rozhodli po dokončení druhého stupně základní školy nebo střední školy (odpovídá úrovním 2 a 3 na ISCED škále). Tato skupina reprezentuje přibližně 58 % ze všech učitelů všech zemí. Propojení mezi dlouhotrvajícími ambicemi učitelů a jejich satisfakcí je viditelné napříč všemi zeměmi, obzvláště zřetelné je to poté v určitých regionech Číny, v Brazílii, Dominikánské republice, Peru nebo Spojených arabských emirátech.

Data také ukazují, že školní prostředí podporující spolupráci mezi kolegy výrazně navyšuje spokojenost učitelů. Takové prostředí je častější v Austrálii, v některých regionech Číny, v Kolumbii, Dominikánské republice, Jižní Korey nebo v Portugalsku. Znatelněji hůře hodnotili kolegiální prostředí učitelé v Brazílii, Chile, České republice, Německu, Itálii nebo v USA.

Autor

  • Markéta Popelářová

    Redaktorkou magazínu Perpetuum od roku 2016. "Věřím, že vzdělávání nemusí mít jen nudnou podobu, s jakou se setkává většina lidí ve školním prostředí. Dnešní doba nám nabízí tolik možností pro rozšiřování si obzorů, že by byla škoda nad světem vzdělávání úplně zanevřít. Studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a ve společnosti SCIO mám na starosti koordinaci PR projektů."

Zdroj
oecdeducationtoday.blogspot.de

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button