Vzdělávací hry nejsou gamifikace

Organizace Education Arcadeje součástí Schellerova programu pro vzdělávání učitelů v americké MIT a zabývá se vývojem vzdělávacích digitálních her. Spolupracuje se školami a neziskovými organizacemi, učí učitele vyvíjet vlastní hry a začleňovat je do výuky a ve středu zahájila masově otevřený online kurz „Design and Development of Games for Learning“. Ředitel Education Arcade Eric Klopfer a kreativní ředitel Scot Osterweil nemají rádi pojem „gamifikace“, která podle nich pouze začleňuje klasické postupy a vědomosti do herního rámce, podporuje dril, ale nepřispívá k transformaci učení. Cílem ředitelů Education Arcade je tvořit hry, jež vycházejí z řešení matematického problému nebo vědeckého experimentu a propojují je s reálným světem. V současné době Education Arcade pilotuje hru The Radix Endeavor určenou pro více hráčů a zaměřenou na matematické a přírodovědné problémy na úrovni středoškolské výuky. Hráči zkoumají cizí planetu, hledají léčbu pro životu nebezpečnou chorobu nebo vymýšlejí, jakými postupy zachránit hroutící se budovy. Osterweil před lety formuloval „čtyři svobody hry“, a to svobodu experimentovat, svobodu neuspět, svobodu mít různé identity a svobodu volby úsilí (chvíli se snažit a chvíli o nic neusilovat), a dnes tvrdí, že tyto svobody by měly být vždy ve hře přítomné (o zkušenostech s MOOC MITx vedeným týmem profesora Klopfera viz zde) . (1415)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button