Žáci si volí předměty
Veřejná škola Templestowe College(věk 11–18, celkem 620 žáků) v Melbourne zavádí nový způsob organizace výuky. Žáci si mohou zvolit, kdy přijdou ráno školy, jakým předmětům se budou věnovat a na jaké úrovni a kterým předmětem zahájí školní den. Mají tři možnosti ranního příchodu do školy: 7.15, 8.50 nebo 10.30. Podle ředitele většina přichází brzy ráno. Svoboda volby předmětů je zaručena, pokud mají žáci dobré výsledky, ale i angličtinu, která běžně patří mezi povinný základ, si zvolili téměř všichni. Od zavedení nové organizace výuky se sice zvýšila docházka, podle ředitele Petera Huttona však ještě nemohou říci, jak se nový systém odráží ve vzdělávacích výsledcích žáků. Hutton uvádí, že žáci mají lepší možnost rozvíjet svůj potenciál a že učitelé se mohou soustředit na žáky, kteří si jejich předmět vybrali podle vlastního zájmu. (1414)