Společné aktivity středoškoláků a předškolních dětí jsou přínosné pro obě strany
Charles Honey popisuje na stránkách School News Network netradiční propojení středoškoláků s dětmi ze školky, přínosné pro obě strany. Studenti alternativní střední školy River Valley Academy a děti s poruchami autistického spektra z blízké mateřské školy Parkside Elementary School se schází dvakrát týdně ke společným hrám, při kterých si mladší děti cvičí své motorické dovednosti a starší studenti zakouší pocit dávání. Středoškoláci z River Valley většinou dřív neuspěli na klasických středních školách a program s malými dětmi jim pomáhá ke zlepšení jejich vlastních studijních výsledků. Jedna ze studentek uvádí, že ji program motivuje ke školní docházce a zlepšuje jí náladu i pozornost. Další pak dodává, že jim program umožňuje se nakrátko dostat z budovy školy a školního stresu a navíc mohou vidět, jak autistické děti rozveselují. Projekt navazuje na vrstevnické programy, které se snaží spojit děti s hendikepem ze specializovaných škol s jejich spolužáky z klasických škol. Tyto projekty již v Parkside běží na úrovni třetích až pátých tříd, v letošním školním roce se pedagogové rozhodli rozšířit program na předškolní děti, jejich vrstevníci však zatím nebyli na výzvy programu připraveni, proto děti spárovaly se středoškoláky, kteří prošli krátkým školením, aby věděli, jak s malými dětmi spolupracovat. Obě skupiny se vzájemně obohacují svými modely chování, jak uvádí sociální pracovnice pro obě školy Dawn Thorsen. Učitelky z mateřské školy si pochvalují, kolik jiné interakce jsou schopni z dětí dostat teenageři, a vítají možnost vybití energie dětí, které se pak ve třídě lépe soustředí. Pokud jde o středoškolské studenty, má program až terapeutické účinky na jejich vlastní problémy. Aby se mohli programu účastnit, zlepšují si prospěch i docházku a při hrách s dětmi přímo září. Jak uzavírá Thorsen, pobyt s autistickými dětmi umožňuje studentům být tím, kým skutečně jsou. (1504)