Francie zvyšuje týmovou práci a tvořivost studentů
Server TES informuje, že francouzské ministerstvo školství chystá reformu, která má posílit rozvoj kreativity a týmovou spolupráci studentů na druhém stupni základních škol. Francouzští patnáctiletí žáci se v mezinárodním srovnávacích testech PISA umístili na patnáctém místě, o jednu příčku lépe než jejich britští vrstevníci. Britské ministerstvo na výsledky reagovalo posílením důrazu na klasické předměty, jako je angličtina, matematika a humanitní vědy, přestože si tak vysloužilo kritiku např. Asociace designu a technologií, která se s dalšími hráči na poli umění obává vytlačení kreativity ze škol. Vláda však již po zveřejnění výsledků PISA za rok 2013 uvedla, že je třeba přestat přeceňovat skupinovou práci, kterou tehdejší ministr Michael Gove vnímal jako „povídání si mezi studenty“. Novější výsledky pak vládu utvrdily v nastaveném směru. Naproti tomu francouzská ministryně Najat Vallaud-Belkacem uvádí, že reforma, která má vstoupit v účinnost letos, se zaměří na kreativitu a mluvený projev žáků, protože výsledky PISA ukazují, že právě v těchto oblastech žáci zaostávají – studenti se neuměli ústně vyjádřit, spolupracovat a dostatečně rozvíjet svou tvořivost. (1526)