Výuka argumentačního psaní

Dvouletá studie dopadu amerického programu zaměřeného na zlepšení písemného vyjadřování studentů potvrdila pozitivní přínos pro žáky i učitele, informuje server Education Week. Státem financovaný program školí učitele sedmých až desátých ročníků ze čtyřiceti čtyř náhodně vybraných venkovských míst v metodách výuky argumentačního psaní o textech, které žáci právě přečetli. Studie zjistila statisticky významné zlepšení v obsahu, struktuře i celkovém vyznění esejů žáků, jejichž učitelé programem prošli. Výsledky tak nepotvrdily zjištění předchozích pilotních šetření a podpoří další financování národního programu. Ten sestává z 45hodinového tréninku učitelů angličtiny i jiných jazyků, během nějž jsou vybaveni nejen dovednostmi, ale také plány jednotlivých hodin, vybranými texty, hodnoticími nástroji a dalšími užitečnými materiály, které si přizpůsobí své třídě. Vyškolení učitelé pak s žáky čtou vybranou beletrii a následně je učí použít informace z textu k podpoře svých argumentů, čemuž se v průměru věnují desetkrát déle než učitelé bez školení. Procvičují také, jak rozvést své tvrzení nebo jak tvrzení odůvodnit zjištěnými informacemi. Častost a délka psaní studentů je přitom u obou skupin pedagogů přibližně stejná. Vyškolení učitelé se ale věnovali návodům, jak argumentačně psát, zhruba třikrát více než ti nevyškolení. (1551)

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close
Close