Výuka argumentačního psaní
Dvouletá studie dopadu amerického programu zaměřeného na zlepšení písemného vyjadřování studentů potvrdila pozitivní přínos pro žáky i učitele, informuje server Education Week. Státem financovaný program školí učitele sedmých až desátých ročníků ze čtyřiceti čtyř náhodně vybraných venkovských míst v metodách výuky argumentačního psaní o textech, které žáci právě přečetli. Studie zjistila statisticky významné zlepšení v obsahu, struktuře i celkovém vyznění esejů žáků, jejichž učitelé programem prošli. Výsledky tak nepotvrdily zjištění předchozích pilotních šetření a podpoří další financování národního programu. Ten sestává z 45hodinového tréninku učitelů angličtiny i jiných jazyků, během nějž jsou vybaveni nejen dovednostmi, ale také plány jednotlivých hodin, vybranými texty, hodnoticími nástroji a dalšími užitečnými materiály, které si přizpůsobí své třídě. Vyškolení učitelé pak s žáky čtou vybranou beletrii a následně je učí použít informace z textu k podpoře svých argumentů, čemuž se v průměru věnují desetkrát déle než učitelé bez školení. Procvičují také, jak rozvést své tvrzení nebo jak tvrzení odůvodnit zjištěnými informacemi. Častost a délka psaní studentů je přitom u obou skupin pedagogů přibližně stejná. Vyškolení učitelé se ale věnovali návodům, jak argumentačně psát, zhruba třikrát více než ti nevyškolení. (1551)