Jak probudit učitelskou vášeň

Shani Dowell se na blogu serveru Hechingerreport zamýšlí nad prevencí ztráty motivace k učení u studentů pedagogických fakult. Zatímco při vstupu na školu uvádí 45 % studentů, že zvažují kariéru učitele, jen 10 % jich v této profesi po studiích skončí. V mnoha amerických městech je přitom podstav pedagogů. Sama autorka se nejdříve pohybovala v obchodním světě, než zjistila, že právě učení ji baví a naplňuje, podobně jako další její inspirativní kolegové, kteří se nyní na pedagogických fakultách snaží změnit stávající způsob přípravy studentů na jejich budoucí poslání. Dowell věří, že aby se více studentů pro dráhu kantora rozhodlo, je třeba dát jim příležitost se do této profese zamilovat – a okusit si ji v reálném prostředí. Cestu vidí v rozšíření nabídky placených stáží na školách, kde se studenti zapojí do vzdělávacího procesu a budou se učit skutečně učit. Klíčové je přitom nabízet honorované stáže, protože dobrovolnické programy si všichni studenti dovolit nemohou a oddělení takových studentů by pro budoucí pedagogické sbory znamenalo socioekonomickou a potažmo rasovou unifikaci. Zároveň je podle Dowell také potřeba umožnit vysokoškolským studentům získat diplom v oboru, který je zajímá, a při tomto hlavním studiu jim nabídnout program učitelských dovedností, aby se později učení mohli věnovat. O to se snaží i domovská instituce autorky, která ve svém programu páruje studenty různých oborů se zájmem o pedagogiku a školáky na druhém stupni, kteří potřebují mimoškolní podporu ve vzdělávání. Doučující studenti přitom prochází propracovaným programem učitelství, aby mladším žákům kvalifikovaně pomohli. Takový program je podle Dowell pouze začátkem a inspirací na cestě k vytčenému cíli – studenty k učitelství spíše přitahovat než je od něj odrazovat. (1573)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button