Smíšené on-line a off-line vzdělávání na vzestupu

Julia Freeland Fisherová reaguje ve svém blogu na stránkách organizace The Hechinger Report na dubnovou zprávu amerického Národního centra pro vzdělávací politiku, která uvádí, že školy s on-line vzděláváním nebo smíšeným on-line a off-line studiem neprospívají příliš dobře. Podle Fisherové však jdou zjištění Centre proti každodenním zkušenostem mnoha pedagogů a staví na nepřesvědčivé metodologii sčítání institucí se smíšeným vzděláváním. On-line vzdělávání se podle ní již dnes stává nedílnou součástí většiny běžných škol a společně s kolegy odhaduje, že do roku 2019 bude 50 % výuky na středních školách probíhat právě prostřednictvím internetu. Při takové prognóze je samozřejmě potřeba sledovat kvalitu smíšeného vzdělávání, i když je pro výzkum těžké definovat, jaké instituce by měly do definice zapadat – většina přístupů využívajících technologie probíhá ve školách za zavřenými dveřmi a výzkumníci nemohou mít přehled o tom, jak inovativně někteří pedagogové vyučují. Přesto lze sledovat alespoň tempo šíření smíšeného vzdělávání. Šetření z minulého roku např. ukázalo, že v Ohiu zapojuje on-line vzdělávání do tradiční výuky 57 % škol, a to v podobném poměru školy státní i soukromé. Smíšený způsob výuky, tedy kombinace on-line a off-line výuky, je podle dostupných dat pro studenty přínosný. Na newyorské základní škole vykazovali žáci se smíšenou výukou oproti žákům v tradičních třídách o 18 % lepší výsledky ve čtení a o 7 % v matematice. Školy, které transformovaly výuku a částečně zahrnuly on-line vzdělávání, uvádí lepší výsledky v národním testování. Zkoumat trend smíšeného vzdělávání přesněji je složité, protože se nejedná o jeden koncept, ale o souhrn nejrůznějších modelů zapojení on-line aktivit do výuky s různým poměrem tradičního a nového vzdělávání, s využitím různých technologických možností apod. Podle Fisherové by se proto výzkum měl zaměřit na jednotlivé přístupy a poskytnout učitelům relevantní informace o tom, jak nejlépe technologie do vzdělávání zapojit. (1578)

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close
Close