Roboti do škol a školek

Se základy ovládání a programování robotů by měly děti začít co nejdříve, doporučuje australská výzkumnice v oblasti vzdělávání z Queenslandské univerzity technologie, která na svém serveru popisuje výsledky jejího programu. Christine Chalmers sleduje možnosti výuky programování robotů, protože se jedná o rychle se rozvíjející průmyslovou oblast s uplatněním nejen ve zdravotnictví, výrobě nebo zemědělství, a vzdělávání by mělo na tento trend reagovat. Pro nejmenší je však třeba najít způsob, jak základy robotického programování předávat zábavně a kreativně. Současná studie této výzkumnice sleduje děti ve školkách od čtyř let při interakci s NAO robotem a výsledky ukazují, že nejde jen prostou hru. Děti jsou na kresbách svého umělého kamaráda schopny vysvětlit, jak dostává své zakódované bezdrátové instrukce, což ukazuje na pokročilé myšlenkové procesy analyzující způsob, jakým je chování robota řízeno. Programování a robotika je od letošního roku zavedena na Queenslandských státních základních školách. Děti se učí, jak sdělit počítači krok za krokem, co chtějí, aby udělal. Výzkumy ukazují, že pokud si děti nezískají vztah k přírodním vědám, matematice a technologiím v raném věku, je pro ně těžké se později zapojit. Právě robotika může být způsob, jakým děti zábavnou formou k těmto zájmům přivést. Roboti děti zajímají a jejich programování je učí efektivně řešit problémy. Lze zde pracovat s chybou jako nástrojem učení, protože děti získávají okamžitou zpětnou vazbu, co nefunguje, a hledají, jak to spravit. Chalmers nyní spolupracuje na programu, který zavádí spolupráci s humanoidními roboty do škol v chudších oblastech, ale také na programu univerzitního výzkumu výuky robotiky a konečně na programu zkoumajícím možnosti využití robotů a programování v mimoškolních klubech. (1606)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button