Tři způsoby využití her při učení
Tak jako knihy, filmy a jiná média, i hry představují pro učitele cenný nástroj pro učení. Podle Matthew Farbera z Valleyview Middle School využívají nejúspěšnější třídy s plně funkčním učebním systémem založeným na hrách kombinaci různých způsobů her, z nichž se snaží vytěžit maximum.
Farber popisuje tři přístupy k učení pomocí her, doporučuje kombinovat minimálně dva nebo dokonce všechny tři dohromady.
Hra jako společný zážitek
Benjamin Stokes přirovnává hraní her ve třídě k výletům. Když děti vezmeme na výlet, nejdříve jim řekneme, co mohou čekat, a pak je necháme poznávat samy. Farber nechá své žáky hrát Minecraft a stavět v něm budovy. Po nočním útoku příšer ale zůstanou stát jen ty s nejstabilnějšími základy a ostatní jsou zničeny. Další den probíhá diskuze o tom, proč ke zničení některých budov došlo a jaká jsou rizika kolonizování v hostilním prostředí.
Hra jako text
Některé hry fungují na bázi toho, co si vybere hráč a doslova tvoří příběh. Učitel Paul Darvasi nechá své studenty hrát hru Gone Home, založenou na literárních prostředcích jako atmosféra, tón a téma. Nechá studenty udělat snímky obrazovky jako podklady pro pozdější projekty. V cloudových službách jako Office 365 či Google Docs pak studenti své výstupy porovnávají a s učiteli o nich diskutují.
Hra jako model
Hry jsou velice dobré v imitaci systému z reálného světa. Studenti se mohou například dozvědět, jak se v reálném světe může rozšířit nemoc (například Pandemic či Plague, Inc). V dalších hrách mohou studenti vytvářet své vlastní příběhy založené na volbě, což nabízí další příležitosti k učení.
Když učitelé ve výuce používají hry, nesmí zapomenout, že hlavní roli stále hrají oni samotní a ne hra. Hra je pouze aktivita podporující učební proces. (zdroj)