Učit sebeovládání

Nová federální zpráva apeluje na americké školy, aby se ve výuce více věnovaly rozvoji dovednosti sebeovládání, informuje server ScienceDaily. Dovednost zahrnuje možnost ovládání vlastních myšlenek, pocitů, kontrolu nad impulsy a schopnost řešit problémy.

Zvládnutí sebeovládání ovlivňuje celkovou spokojenost po zbytek života, uvádí hlavní autorka zprávy Desiree Murray. Má vliv na fyzické i psychické zdraví, akademické výsledky i pozdější socioekonomický status. Tým doktorky Murray vychází ze zjištění vývojové neurovědy a studií hodnotících nejrůznější intervence za lepší sebeovládání za posledních dvacet pět let.

Dlouhodobý stres a nepřízeň osudu mohou rozvoji sebeovládání bránit. Výzkum potvrdil, že intervence zejména ve dvou hlavních rozvojových obdobích, tedy v raném dětství a začínající pubertě, mohou nepříznivý vývoj zvrátit a děti se pak skutečně dokáží lépe ovládat. Většinu takových intervencí lze provádět ve škole a podle doktorky by se takové praktiky měly rozšířit a s dalšími praktikami se zaměřit přímo na děti, které již mají se sebeovládáním problém. Pro takové žáky se nyní pod vedení Murray na dvanácti školách pilotuje program Výjimečné roky. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button