Trendy

Digitální detox

Průzkum Common Sense Media, kterého se účastnilo 620 náctiletými účastníků, mimo jiné zjistil, že 78 % teenagerů kontroluje své digitální přístroje minimálně jednou za hodinu a 72 % má potřebu odpovědět na každou zprávu či oznámení okamžitě, informují The New York Times.

Sylvia Hart Fjerd z Liberty University v Lynchburgu proto ve Virginii zahájila pro digitálně závislé mladé lidi kampaň Koukni nahoru! (Look up!). Ve wi-fi-vzdorné místnosti v univerzitní knihovně založila první centrum digitálního wellness a pomáhá studentům zažít úspěchy také v offline světě při běžné lidské komunikaci.

Prvním krokem je překonat strach z rozhovoru z očí do očí. Fjerd radí prostě odložit telefon a podívat se nahoru na ostatní. V rámci kampaně se po univerzitě objevují tematické plakáty a stánky s hesly pokoušející se odtrhnout studenty od chytrých obrazovek nebo akce, kdy studenti divadla zinscenují v jídelně rychlé setkání s mobily v ruce, kdy tři minuty bez hnutí stojí a pak společně vykřiknou heslo „Koukni nahoru!“.

Fjerd je už po univerzitě známá vytrháváním kolemjdoucích studentů z jejich digitálních bublin. Ne vždy se to povede – studenta, který s pohledem upřeným na telefon vešel na dámské toalety, svým výkřikem „Koukni nahoru!“ vytrhnout zpět do reality nestihla. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Close
Close