Trendy

Digitální detox

Průzkum Common Sense Media, kterého se účastnilo 620 náctiletými účastníků, mimo jiné zjistil, že 78 % teenagerů kontroluje své digitální přístroje minimálně jednou za hodinu a 72 % má potřebu odpovědět na každou zprávu či oznámení okamžitě, informují The New York Times.

Sylvia Hart Fjerd z Liberty University v Lynchburgu proto ve Virginii zahájila pro digitálně závislé mladé lidi kampaň Koukni nahoru! (Look up!). Ve wi-fi-vzdorné místnosti v univerzitní knihovně založila první centrum digitálního wellness a pomáhá studentům zažít úspěchy také v offline světě při běžné lidské komunikaci.

Prvním krokem je překonat strach z rozhovoru z očí do očí. Fjerd radí prostě odložit telefon a podívat se nahoru na ostatní. V rámci kampaně se po univerzitě objevují tematické plakáty a stánky s hesly pokoušející se odtrhnout studenty od chytrých obrazovek nebo akce, kdy studenti divadla zinscenují v jídelně rychlé setkání s mobily v ruce, kdy tři minuty bez hnutí stojí a pak společně vykřiknou heslo „Koukni nahoru!“.

Fjerd je už po univerzitě známá vytrháváním kolemjdoucích studentů z jejich digitálních bublin. Ne vždy se to povede – studenta, který s pohledem upřeným na telefon vešel na dámské toalety, svým výkřikem „Koukni nahoru!“ vytrhnout zpět do reality nestihla. (zdroj)

Zobrazít vice

Související články

Napsat komentář

Také by vás mohlo zajímat

Close
Close