Středoškolské stáže

Server The Hechinger Report popisuje, jak praktické stáže u lokálních obchodníků pomáhají dětem ve vzdělávání. Střední chartová škola MC2 v New Hampshire vyžaduje po studentech pravidelné dvoutýdenní praxe, které jsou brány velmi vážně.

Čtrnácti- až osmnáctiletí studenti dochází v městě Keene nebo okolí do místních továren na vybavení vodních filtrů, do předškolních zařízení, kde pomáhají starat se o děti, nebo do společnosti stavící dřevostavby. Děti se do komunitního života zapojují i při organizaci zeleninové dětské party nebo při snaze o zajištění dostatku produktů pro rodiny s potravinovou intolerancí nebo alergiemi.

Podle zakladatelky školy Kim Carter jsou podobné zkušenosti užitečné nejen pro komunitní život a sebevědomí studentů, ale vidí je jako základ pro získání dovedností podle školních vzdělávacích standardů. Její vize odpovídá snahám překonat tradiční systém povinné docházky a minimální úrovně známek a nahrazuje ho systémem založeným na kompetencích, který od studentů vyžaduje skutečné zvládnutí akademických dovedností. New Hampshire zavedl tento systém pro všechny školy v roce 2005.

Škola se snaží dovednosti zlepšovat právě prostřednictvím stáží, na jejichž konci musí student napsat krátkou práci o tom, jak se jejich stáž propojuje s jejich studiem. Stáže zapojují studenty do skutečného světa prostřednictvím individuálního vztahu s dospělým mentorem. Podle zakladatelky mají školy spojit tuto práci s dovednostmi a znalostmi, které se studenti musejí naučit. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button