Počítání na prstech
Generace žáků byly při učení se matematiky zrazovány od používání prstů. Odborný článek publikovaný v magazínu Frontiers in Education ukazuje, že prsty hrají v matematickém vzdělávání důležitou roli, informuje server EurekAlert.
Autoři potvrdili, co rodiče už dlouho intuitivně. Výzkum pracoval se 137 šesti- a sedmiletými žáky, z nichž někteří hráli hry obsahující matematické symboly (domino, hadi a žebříky), jiní hráli hry s prsty (ukazování čísel od jedné do pěti, spojování prstů jedné a druhé ruky při počítání, sledování stopy prstem).
Obě skupiny se v matematických testech zlepšily oproti dětem, které s učiteli dělaly „to co vždycky“. Žákům, kteří při učení počítali na prstech, se ale dařilo podstatně lépe. Podle autora tak studie dokazuje, že prsty propojují dětem různé číselné reprezentace, ať už slovní, písemné, nebo symbolické. Číselné hry s prsty tak mohou být pro učitele dobrým nástrojem na podporu porozumění číslům. (zdroj)