Trendy

Nespokojenost s testy nejen v Česku: němečtí maturanti podepisují petici kvůli testu z angličtiny

Zdá se, že negativních ohlasů směřovaných k hromadným testům nepřibývá jen v České republice, ale i v zahraničí. Příkladem může být petice sepsaná studenty německé spolkové republiky Bádensko-Würtenbersko, pod kterou svůj podpis připojilo již 36 000 lidí. Test z angličtiny, jež byl součástí německé „Abitur“, obdoby české maturity, studenti označili jako absurdní, zastaralý a nejasný.

Online petici podepsalo již téměř 36 000 lidí, což je o 2000 více, než kolik lidí test ve spolkové zemi psalo. Studenti požadují uzpůsobení hodnocení celého testu. Otázky, které v testu vyplňovali, označili jako neférové, a to ještě předtím, než vyhodnocení písemek obdrželi. Výsledky dostanou až 18. června.

Německá maturita zároveň slouží jako vstupní test na univerzity, i proto se němečtí studenti snaží dovolat pozornosti a nápravy.

Svou pozornost studenti zaměřili hlavně na pasáž uvedenou z knihy amerického autora Henryho Rotha – „Call it Sleep“ – která byla sepsána v roce 1934. Dle slov studentů ukázka obsahovala hojný počet archaismů. Jednalo se o následující pasáž:

“Against the luminous sky the rays of her halo were spikes of darkness roweling the air; shadow flattened the torch she bore to a black cross against flawless light — the blackened hilt of a broken sword. Liberty.”

Podstatným rozdílem mezi německou maturitou a její českou variantou je to, že česká maturita neovlivňuje přijetí studenta na vysokou školu přímo. V německém prostředí ale zkouška zároveň slouží jako vstupní test na univerzity. I proto se němečtí studenti snaží dovolat pozornosti a nápravy.

Nezávislý expert povolaný k zpětné evaluaci testu poté, co byla petice spuštěna, shledává test jako přijatelné náročný a doporučil studentům vyčkat na publikování výsledků.

Celou petici v německém znění je možné dohledat zde.

Zdroj
nytimes.com
Tagy

Markéta Popelářová

Redaktorkou magazínu Perpetuum od roku 2016. "Věřím, že vzdělávání nemusí mít jen nudnou podobu, s jakou se setkává většina lidí ve školním prostředí. Dnešní doba nám nabízí tolik možností pro rozšiřování si obzorů, že by byla škoda nad světem vzdělávání úplně zanevřít. Studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a ve společnosti SCIO mám na starosti koordinaci PR projektů."

Související články

Napsat komentář

Close
Close