Srovnání evropských zemí: Jaké požadavky je nutné splnit, abyste se stali učitelem?
Na konci února tohoto roku vydala síť Eurydice report s názvem Teaching Careers in Europe: Access, Progression and Support. Komparativní přehled politik evropských států ukazuje vztah k učitelské profesi a analýzy různých aspektů, které jsou s povoláním spojené.
Chcete se stát učitelem?
Mapa zobrazuje oficiální požadavky pro výkon učitelské profese v evropských zemích. Vztahuje se na učitelskou profesi pro základní a střední školy (ISCED 1-3) a data pochází ze školního roku 2016/2017.
Červená barva označuje země, ve kterých pro výkon učitelské profese postačuje splnění výchozího učitelského vzdělání. Růžová barva k tomuto požadavku připočítává ještě úspěch v dalších kompetitivních zkouškách. Fialová barva naznačuje, že kromě splnění výchozího učitelského vzdělání je nutné ještě potvrzení profesní kompetence. Česká republika na učitele klade v tomto ohledu nejmenší nároky, spadá do první zmíněné kategorie, spolu například s Polskem, Rakouskem, Švýcarskem nebo Řeckem.
Celý report v anglickém jazyce je dostupný zde.