Srovnání evropských zemí: Jaké požadavky je nutné splnit, abyste se stali učitelem?

Na konci února tohoto roku vydala síť Eurydice report s názvem Teaching Careers in Europe: Access, Progression and Support. Komparativní přehled politik evropských států ukazuje vztah k učitelské profesi a analýzy různých aspektů, které jsou s povoláním spojené.

Chcete se stát učitelem?

Zdroj: Eurydice

Mapa zobrazuje oficiální požadavky pro výkon učitelské profese v evropských zemích. Vztahuje se na učitelskou profesi pro základní a střední školy (ISCED 1-3) a data pochází ze školního roku 2016/2017.

Červená barva označuje země, ve kterých pro výkon učitelské profese postačuje splnění výchozího učitelského vzdělání. Růžová barva k tomuto požadavku připočítává ještě úspěch v dalších kompetitivních zkouškách. Fialová barva naznačuje, že kromě splnění výchozího učitelského vzdělání je nutné ještě potvrzení profesní kompetence. Česká republika na učitele klade v tomto ohledu nejmenší nároky, spadá do první zmíněné kategorie, spolu například s Polskem, Rakouskem, Švýcarskem nebo Řeckem.

Celý report v anglickém jazyce je dostupný zde.

Autor

  • Markéta Popelářová

    Redaktorkou magazínu Perpetuum od roku 2016. "Věřím, že vzdělávání nemusí mít jen nudnou podobu, s jakou se setkává většina lidí ve školním prostředí. Dnešní doba nám nabízí tolik možností pro rozšiřování si obzorů, že by byla škoda nad světem vzdělávání úplně zanevřít. Studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a ve společnosti SCIO mám na starosti koordinaci PR projektů."

Zdroj
schooleducationgateway.euwebgate.ec.europa.eu

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button