V jakých zemích tráví rodiče nejvíce času pomáháním dětem s domácími úkoly?

Bezmála 28 tisíc rodičů z 29 zemí se zapojilo do průzkumu od Varkey Foundation zaměřeného na zapojení rodičů do vzdělávání dětí. Výzkumníci se ptali, kolik času rodiče stráví pomáháním dětem s domácími úkoly, nebo také, jak rodiče hodnotí kvalitu školní výuky jejich potomků.
Jako škole nevděčnější rodiče vyplynuli Keňani. 92 % jich totiž výuku označilo za poměrně dobrou nebo velmi dobrou. Na druhé straně žebříčku, tedy na straně nejméně spokojených rodičů, se ocitla Jižní Korea, kde za dobrou označilo výuku 43 % jihokorejských rodičů, a Rusko se 48 %.
V otázce, zda se školy ubíraly správným směrem v porovnání s minulým desetiletím, byli optimističtí rodiče z Indie, Číny nebo Jižní Koreji a Vietnamu. Nejméně spokojení s vývojem byli rodiče ve Francii a v Německu.
Zajímavým zjištěním jsou také data ukazující čas, který rodiče stráví pomocí při plnění domácího úkolu. Čtvrtina rodičů z celého vzorku uvedla, že tím stráví více než 7 hodin týdně. Dětem při plnění úkolů ze školy nejdéle pomáhají rodiče v Indii, Vietnamu a v Kambodži. 62 % rodičů v Indii věnuje pomoci při domácích úkolech sedm a více hodin týdně. Naopak ve Finsku stejně dlouhou dobu obětuje jen 5 % rodičů, v Japonsku nebo Estonsku se jedná o 10 %.
Česká republika se do průzkumu nezařadila. Všechna data z výzkumu si můžete prohlédnout pod tímto odkazem.