5 nejčtenějších článků roku 2019: Která témata vás nejvíce bavila?

Oblast vzdělávání je opravdu široká, čtenost článků však o vašich zájmech říká mnoho. Které články z Perpetua se v roce 2019 nejvíce těšily vaší oblibě? Bavily vás tipy na vzdělávací aplikace a hry pro děti, ale i problematika učitelů. Nyní si články, které vám během roku unikly, můžete dodatečně přečíst.

5 programovacích her, které každé dítě pohltí

Možná si říkáte, že jste vyrostli bez moderních technologií a nechcete u nich příliš brzy vidět ani svoje děti. Možná je u vás doma sezení u počítače a hraní počítačových her něco, na co pohlížíte s despektem. Vidíte v programování dovednost, která patří jen k IT profesím? Nenechte se zmást, programování se vašemu dítěti bude hodit, ať se stane učitelem, právníkem, nebo třeba chirurgem. Podle IT expertů bude za pár let velmi obtížné najít bez této dovednosti uplatnění na pracovním trhu a tomu by se měla přizpůsobit výuka informatiky na českých školách. Ministerstvo školství jde bohužel proti proudu evropských trendů a zatím žádnou strategii nepřipravuje. Autorka: Lucie Porazilová.

Ztrácíme schopnost trávit čas sami se sebou

Současní studenti jsou podstatně sebevědomější, než byli před dvaceti lety. Můžeme se z toho radovat? „Sebevědomí založené na vlastních kompetencích je velmi žádoucí, musí být ovšem doplněné určitou pokorou, respektem a vědomím vlastních hranic. A to často studentům chybí,“ říká profesor lékařské psychologie Radek Ptáček, který působí na Psychiatrické klinice 1. Lékařské fakulty UK a University of New York in Prague. Autorka: Libuše Bautzová.

Učitelé by měli zkusit i jiné povolání, aby nezůstávali uzavřeni ve své bublině, říká Michal Orság

Čtyři roky působil jako učitel angličtiny, poté se rozhodl věnovat se školství z druhé strany pomyslné barikády. Jeho vzdělávací centrum EDUkační LABoratoř mimojiné učí učitele, jak pracovat s novými technologiemi, jak využívat inovativní metody ve výuce či ji zefektivnit. Jak vidí budoucnost učitelského povolání u nás? A proč by podle něj měli čeští učitelé měnit svou profesi, nebo si alespoň brát půlroční volno? Autorka: Markéta Popelářová.

Foto: Tomáš Škoda

Co bychom si přáli vědět, než jsme se postavili za katedru

Pět let teoretického studia na pedagogické fakultě, pár desítek odučených hodin v rámci praxe a státní zkoušky. Přibližně tak vypadá profesní příprava učitelů v Česku. Poté přijde významný střih, a čerstvě dostudovaní učitelé se ocitnou před reálnou školní třídou, mnohapočetnou skupinou dětí s odlišnými schopnostmi a očekáváními. Uvažují, z jakého konce vlastně hodinu uchopit, jak dětem předmět předvést v tom nejlepším světle a jak je získat na svou stranu. Vzpomínají přitom na svá vlastní studentská léta a jejich vnitřní hlas jim připomíná, aby hlavně neopakovali chyby, které zažili u svých vlastních učitelů. Autorka: Markéta Popelářová.

Děti ve světě chytrých telefonů. Nabízíme 5 tipů na vzdělávací aplikace

Rostou obavy z kvantity i kvality času, který dnešní děti stráví na telefonu. Přes nesporná nebezpečí, jaké může pro děti takový čas znamenat, existují i aplikace, které vidí digitální svět jako prostor pro jejich vzdělávání. Rozhodli jsme se na pár z nich blíže podívat. Autor: Dominik Lipovský. 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button